top of page

סקר הרגלי קניה באינטרנט 

קניות Online הפכו לחלק משגרת החיים של צרכנים רבים בעולם, ושעורם הולך וגדל. נוחות הקניה באינטרנט, מבחר ומגוון המוצרים והאפשרויות הגלובליות הופכות את הקניות באינטרנט לחלק בלתי נפרד מהרגלי הצריכה בעת הנוכחית.

 

סקר של מתודה בחן היבטים שונים של חווית הקניות באינטרנט. מטרת הסקר הייתה לבחון את האופן שבו הישראלים נוהגים לבצע קניות של מוצרי צריכה באתרי Online, בארץ ובחו"ל, ולזהות את דפוסי התנהגות והעדפות הקשורים לקניות באינטרנט.

איסוף הנתונים בוצע בקרב מדגם ארצי מייצג של אוכלוסיית ישראל הבוגרת (גודל המדגם 300 מרואיינים, 50% מהמדגם הנן נשים ו-50% גברים). המדגם מבוסס על דגימה מפאנל אינטרנטי. הסקר בוצע בקרב מרואיינים אשר רכשו מוצרים באינטרנט במהלך 12 החודשים שקדמו לביצוע הסקר (לא כולל מוצרי מזון). ממצאי הסקר מוצגים להלן.

 

סוג מוצרים

מהסקר עולה, כי רוב המשיבים בסקר (67%) רכשו בשנה האחרונה באינטרנט ביגוד והנהלה למבוגרים; כשליש מהמשיבים רכשו בשנה האחרונה באינטרנט: מכשירי מדיה (מחשב, טאבלט, סמארטפון) (38%), ריהוט ואבזור לבית (35%), צעצועים ומשחקים לילדים (34%), מכשירים חשמליים לבית (34%), ביגוד והנעלה לילדים (33%), ומוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה (31%). כחמישית מהמשיבים רכשו תכשיטים (26%), ציוד משרדי (23%) וספרים (18%).

סוג אתרים (ישראל/חו"ל)

רוב המשיבים (59%) רכשו מוצרים מאתרים ישראליים ובינלאומיים; 16% מהמשיבים רכשו מוצרים באתרים ישראליים בלבד (בני 45 ומעלה נוטים יותר לרכוש באתרים ישראליים בלבד); 25% רכשו באתרים בחו"ל בלבד (בני 20-45 נוטים יותר לרכוש באתרים מחו"ל בלבד).

 

הסיבה העיקרית לרכישת מוצרים באתרים מחו"ל הנה עלות המוצרים. 86% מהמשיבים ציינו את המחירים הנמוכים יותר באתרי קניות בחו"ל כסיבה העיקרית לרכישה בהם. סיבות נוספות שציינו המשיבים הנן: מבחר ומגוון גדול של המוצרים, מותגים ספציפיים שלא ניתן להשיג בארץ, איכות טובה של המוצרים, שירות לקוחות טוב יותר, העדפה כללית למוצרים/ מותגים מחו"ל.

g3.PNG

הרגלי קניה באינטרנט

39% מהמשיבים בסקר רכשו מוצרים באינטרנט בשנה האחרונה בתדירות של אחת לשבועיים עד אחת לחודש, שעור דומה (38%) רכשו באינטרנט בתדירות של פעם בחודשיים עד פעם בחצי שנה. 14% מהמשיבים רכשו מוצרים באינטרנט בשנה האחרונה בתדירות גבוהה יותר (פעמיים בשבוע עד כל יום) ו-9% רכשו בתדירות נמוכה (אחת לשנה). כצפוי, בעלי רמת הכנסה גבוהה יותר נטו לרכוש באינטרנט בתדירות גבוהה יותר לעומת בעלי הכנסה נמוכה מהממוצע או דומה לממוצע.

g2.PNG

70% מהמשיבים ציינו כי האינטרנט חשף בפניהם סוגי מוצרים ומותגים שלא הכירו בעבר. החשיפה למוצרים ומותגים חדשים השפיעה על הרגלי הצריכה - 66% מהמשיבים ציינו כי מגוון המוצרים באינטרנט והאפשרות לרכוש אותם במחירים נוחים גרמו להם לקנות מוצרים שלא רכשו בעבר. כמחצית מהמשיבים (54%) ציינו, כי מאז שהתחילו לרכוש באינטרנט, הם קונים יותר מוצרים מבעבר.

חווית קניה באינטרנט

46% מהמשיבים ציינו שהם תמיד נהנים מהקניה באינטרנט, לא משנה באילו מוצרים מדובר; שעור דומה (43%) ציינו, כי מידת ההנאה שלהם מהקניה באינטרנט תלויה באתר ובמוצר; 11% ציינו כי הם אינם נהנים לקנות באינטרנט, וכי הם עושים זאת רק מטעמי חסכון בזמן או בכסף. לא נמצא הבדל בין גברים ונשים במידת ההנאה מחווית הקניה באינטרנט.

g4.PNG

59% מהמשיבים ציינו כי הם בדרך כלל מרוצים מאופן קבלת המוצרים שהזמינו באינטרנט (זמן אספקה, איכות אריזה, המוצר תואם למה שהופיע באתר וכו'); 39% לפעמים מרוצים ולפעמים לא מרוצים; 2% בלבד ציינו שבדרך כלל הם אינם מרוצים מאופן קבלת המוצרים שהזמינו.

 

התנהגות קניה באינטרנט

שני שליש מהמשיבים (59%) ציינו שהם קונים רק באתרים באינטרנט שהם כבר מכירים או שחברים המליצו להם עליהם, וחוששים לנסות אתרים שאינם מכירים.

 

כשני שליש מהמשיבים (61%) ציינו כי הם נכנסים לפעמים לאתרי קניות באינטרנט רק כדי להסתכל במוצרים או לסמן לעצמם מוצרים שהם אוהבים, גם כאשר אין להם כוונה ממשית לקנות משהו.

 

כמחצית מהמשיבים ציינו כי הדעות של אנשים אחרים משפיעות על ההחלטה שלי האם לרכוש מוצר מסויים (49%) וכי אילו הייתה להם אפשרות להתייעץ עם חברים בזמן הקניה באינטרנט, הם היו מתייעצים אתם לפני קבלת החלטה מה לקנות (45%).

g6.PNG
bottom of page