התמחות בסקרים אינטרנטיים

הניסיון הרב של מתודה בביצוע סקרים אינטרנטיים בשילוב ידע אקדמי ומחקרי בתכנון ויישום סקרים מבוססי אינטרנט מאפשרים התמודדות יעילה עם האתגרים המתודולוגיים הייחודיים לסקרים האינטרנטיים. הניסיון והידע של מתודה בכל הקשור לביצוע מערכי סקר מבוססי אינטרנט כוללים: אפיון ובניית פלטפורמות אינטרנטיות לביצוע סקרים (GSS Metoda); ייעוץ לארגונים בפיתוח מערכות לביצוע סקרים אינטרנטיים; מחקר אקדמי לבחינת המהימנות והתקפות של מתודה סקרי האינטרנט; ביצוע סקרים אינטרנטיים בארגונים משנת 2002.

 

בצד יתרונותיהם הרבים והמגוונים של סקרי האינטרנט, קיימים אתגרים שונים בעיצוב ויישום המתודה. בעוד שבאופן כללי סקרי האינטרנט יכולים להיות קלים לביצוע, זולים ומהירים, הרי שיישום סקרים אינטרנטיים איכותיים צריך להיות מושתת על ידע מתודולוגי וטכנולוגי בכל הקשור להפחתת טעות הסקר הכוללת. הסקרים של מתודה מבוצעים תוך התמודדות יעילה עם האתגרים הייחודיים למתודת האינטרנט ויישום פרקטיקות מתודולוגיות להפחתת טעויות.

יתרונות הסקרים האינטרנטיים

עיצוב השאלון - השאלונים האינטרנטיים משלבים אודיו-וידאו, גרפיקה, צבעים ופורמטים מורכבים של שאלות, אשר עשויים לשפר את המוטיבציה ואת שביעות הרצון של המרואיינים ויכולים לעורר תחושה של הנאה או כיף בעת מילוי השאלון באינטרנט. בנוסף, הסקרים האינטרנטיים מאפשרים מעקב אחר תהליך המענה על הסקר ואינטראקציה דינמית בין המרואיינים והשאלון, הכוללת דפוסי הדלגה אוטומטים בשאלון, בדיקת שגיאות אוטומטית והנחיות למילוי השאלון.

 

שאלות רגישות - מרואיינים בסקרים אינטרנטיים נוטים פחות להסס בתשובותיהם לשאלות רגישות ומעניקים תשובות יותר כנות. (בהנחה שמתקיימים אמון ותחושה של אנונימיות). מרואיינים בסקרים אינטרנטיים מושפעים פחות מרציה חברתית לעומת מתודות אחרות, וזאת בשל העדר מראיין מחד והאינטראקציה הייחודית בין המרואיין והמחשב מאידך, ובלבד שקיימת תחושת אנונימיות וחשאיות.

 

שאלות פתוחות - בסקרים אינטרנטיים התשובות בשאלות הפתוחות הן באיכות גבוהה יותר, ארוכות יותר ומתוחכמות יותר מאשר בשאלוני נייר-עפרון.

 

עלויות נמוכות - אחד היתרונות העיקריים של הסקרים האינטרנטיים הן העלויות הנמוכות, בעיקר בהשוואה למתודות "מסורתיות". במתודות "מסורתיות" העלות של פרוייקט מחקרי קשורה בדרך כלל לגודל המדגם, בעוד שבסקרים אינטרנטיים ניתן לקבל משוב ממאות, מאלפים ואפילו מעשרות אלפים של מרואיינים, בעלויות מינימליות.

 

מהירות התגובה - רוב המרואיינים בסקרים האינטרנטיים משיבים על הסקר ביום-יומיים לאחר ההתקשרות הראשונית עמם (לאחר מייל ההזמנה לסקר ולאחר התזכורות).

 

שליטה במדגם - בסקרים האינטרנטיים מתאפשרת שליטה טובה יותר במדגם, שכן הדואר האלקטרוני הוא פרטי. כמו כן, החוקר מיודע מיידית לגבי כתובות שגויות.

 

גלובליות - האינטרנט מאפשר לבצע סקרים גלובליים תוך הפחתת בעיות קשורות להבדלי זמנים באזורים גאוגרפיים שונים, שפה ועלויות הסקר.

 

פיקוח על מהלך איסוף הנתונים - מתודת סקרי האינטרנט מהווה פלטפורמה נוחה לאיסוף הנתונים וקבלת מידע על התנהגות המרואיינים (זמן מענה, התנהגות נטישת שאלון, הגבלת גישה לשאלון ומניעת מילוי-מרובה), שמירת הנתונים וניתוח הנתונים.

 

משוב לשאלות המרואיינים - בסקרים האינטרנטיים ניתן להשיב במהירות על שאלות של המרואיינים לגבי הסקר והשאלון.

 

סביבה - הסקרים האינטרנטיים נתפסים כפלטפורמה ידידותית לסביבה.

מתודה סקרים  ד"ר גלית סיני קרמונה

סקרי עובדים & לקוחות וייעוץ מתודולוגי לארגונים

© 2016 by Metoda Surveys 

09.7437924

054.4530128