סקר - עמדות ביחס לרשתות חברתיות 

ד"ר גלית סיני קרמונה

הרשתות החברתיות (Social Networks) מהוות בעת הנוכחית חלק בלתי נפרד מהאינטראקציה בין אנשים בספירות האישיות והמקצועיות. מוזר שהצלחנו פעם ליצור ולקיים קשרים חברתיים ועסקיים לפני שהגיחו לחיינו :)

סקר חדש של "מתודה יישומי מחקר" בחן מקצת מהרגלי השימוש ברשתות החברתיות ואת העמדות ביחס לשימוש בהן, בעיקר נוכח איבוד הפרטיות והעובדה שכל מה שנאמר ומפורסם ברשתות החברתיות – חשוף לקהלים רחבים ולתקופת זמן בלתי מוגבלת.

 

הסקר בחן את דפוסי השימוש והעמדות ביחס לחמש רשתות חברתיות: פייסבוק, לינדקאין, טוויטר, אינסטגרם ויוטיוב (כל המרואיינים בסקר משתמשים בכל 5 הרשתות החברתיות שנבחנו).

הסקר בוצע בחודש מאי 2018, בקרב מדגם מפאנל אינטרנטי (גודל המדגם 200 מרואיינים). המצגת הנוכחית מציגה את עיקרי הממצאים שעלו בסקר.

על איזו רשת חברתית לא מוכנים לוותר

  • כ-60% לא מוכנים לוותר על פייסבוק

  • כ-20% לא מוכנים לוותר על השימוש בטוויטר

  • כ-10% לא מוכנים לוותר על לינקדאין

  • כ-5% לא מוכנים לוותר על אינסטגרם

  • כ-5% לא מוכנים לוותר על יוטיוב

שימושים עיקריים ברשתות החברתיות

  • כ-80% משתמשים בפייסבוק בעיקר למטרות פרטיות; 3% בלבד משתמשים בפייסבוק בעיקר למטרות עסקיות / ניהול קריירה

  • כ-50% משתמשים בלינקדאין בעיקר למטרות פרטיות; כ-30% משתמשים בלינקדאין בעיקר למטרות עסקיות /ניהול קריירה

  • כ-70% משתמשים בטוויטר בעיקר למטרות פרטיות; 7% בלבד משתמשים בפייסבוק בעיקר למטרות עסקיות / ניהול קריירה

  • כ-70% משתמשים באינסטגרם בעיקר למטרות פרטיות; 8% בלבד משתמשים בפייסבוק בעיקר למטרות עסקיות / ניהול קריירה

  • כ-80% משתמשים ביוטיוב בעיקר למטרות פרטיות; 6% בלבד משתמשים בפייסבוק בעיקר למטרות עסקיות / ניהול קריירה

תדירות השימוש ברשתות החברתיות

רמת השימוש הממוצעת ברשתות החברתיות היא גבוהה (כמה פעמים ביום עד אחת לכמה ימים) בשימושים הבאים:

  • קריאה של פוסטים / צפייה בתמונות / בסרטונים שאחרים מפרסמים (73% ציינו "פעם ביום עד כמה פעמים ביום")

  • מענה / תגובה לפוסטים / תמונות / סרטונים של אחרים (40% ציינו "פעם ביום עד כמה פעמים ביום")

  • חיפוש מידע על מוצרים / שירותים (23% ציינו "פעם ביום עד כמה פעמים ביום")

  • התעדכנות בטרנדים ובמה שחדש (30% ציינו "פעם ביום עד כמה פעמים ביום")

 

רמת השימוש הממוצעת ברשתות החברתיות היא בינונית בשימושים הבאים:

  • פרסום פוסט / תמונות / סרטון

  • יצירת קשרים חברתיים (אישיים)

 

רמת השימוש הממוצעת ברשתות החברתיות היא נמוכה בשימושים הבאים:

  • בקשת עצה / חוות דעת (22% ציינו "אף פעם")

  • יצירת קשרים עסקיים (39% ציינו "אף פעם")

  • חיפוש הזדמנויות עסקיות / הזדמנויות שקשורות לקריירה (34% ציינו "אף פעם")

העדפות לשימוש ברשתות החברתיות

  • כ-50% מעדיפים לברר מידע על מוצר / שירות חדש ברשתות החברתיות (על פני אתר האינטרנט של החברה, פרסומות באתרים וכו')

  • לעומת זאת, כ-30% בלבד היו מעדיפים לחפש עבודה באמצעות הרשתות החברתיות מאשר באפיקים אחרים

מי לדעתך הרשת החברתית הכי "מאובטחת" (שומרת על המידע של החברים)

  • כ-30% חושבים שפייסבוק היא הרשת הכי מאובטחת

  • כ-25% חושבים שטוויטר היא הרשת הכי מאובטחת

  • כ-20% חושבים שלינקדאין היא הרשת הכי מאובטחת

  • כ-20% חושבים שאינסטגרם היא הרשת הכי מאובטחת

  • כ-5% חושבים שיוטיוב היא הרשת הכי מאובטחת

השפעת (אי) אבטחת המידע על השימוש ברשתות החברתיות

  • 65% מסכימים שהאפשרות שהמידע שהם מעלים לרשת אינו מוגן לחלוטין גורמת להם לא להעלות דברים מסויימים; 20% מסכימים עם אמירה זו במידה מסויימת; 15% אינם מסכימים עם אמירה זו, לאמור – ההחלטה שלהם באשר למה להעלות לרשת אינה מושפעת מהאפשרות שהמידע שהם מעלים אינו מוגן לחלוטין.

  • כ-50% מסכימים שאנשים שמעלים מידע (פוסטים / תגובות / תמונות / סרטונים) לרשתות החברתיות נמנעים מלהעלות מידע מסויים מחשש שהמידע לא מאובטח מספיק; כ-30% חושבים כך במידה מסויימת; כ-20% אינם חושבים כך.

מתודה סקרים  ד"ר גלית סיני קרמונה

סקרי עובדים & לקוחות וייעוץ מתודולוגי לארגונים

© 2016 by Metoda Surveys 

09.7437924

054.4530128